Захист прав споживачів на сьогодні є важливою справою.Адже кожний день ми купуємо товари та отримуємо різноманітні послуги. При купівлі товару потрібно уважно ознайомитись з інформацією про товар, його особливостями та вимогами щодо експлуатації, також слід зберігати касовий чи товарний чек або інший розрахунковий документ. Обов’язково треба пам’ятати, що при придбанні побутової, комп’ютерної техніки потрібно перевірити її функціональність та зробити відмітку про продаж у технічному паспорті або в гарантійному талоні.

  

   Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно - правовими актами, нормативними документами чи договором. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію чи на етикетці або упаковці чи на будь-якому іншому документі, що додається до продукції .

  

   У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, споживач має право, на свій вибір вимагати :

 

1) пропорційного зменшення ціни;

 

2)безоплатного ремонту товару.Усунення недоліків має бути здійснене в 14-ти денний термін, якщо інший строк не був погоджений продавцем та споживачем.На час ремонту за письмовою заявою споживача продавець зобов’язаний надати з обмінного фонду аналогічний товар.За кожен день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару і за кожен день затримки усунення недоліків більше ніж 14 днів споживачеві за його письмову вимогою сплачується неустойка в розмірі 1 відсотка від вартості товару.

 

3)відшкодування витрат зроблених покупцем при ремонті товару.

    

У разі виявлення недоліків, пошкоджень чи інших невідповідностей товару (послуги)претензії, вимоги до продавця чи виробника товару, виконавця послуг необхідно пред’являти в письмовій формі. Обов’язково треба залишити собі копію заяви-скарги із поміткою про її прийом або направити заяву-вимогу рекомендованим листом з описом.

  

   Досить часто до спеціаліста з питань захисту прав споживачів стали звертатися покупці, з питань гарантійного обслуговування побутової техніки   що здійснили покупки в магазинах, де юридична чи фізична особа-підприємець скасувала свою діяльність.

  

     Як діяти в такій ситуації? Перш за все, слід зателефонувати на гарячу лінію виробника або імпортера(постачальника) продукції відповідної торгової марки (Filips, Samsung чи інші), яка зазначена в інструкції з експлуатації товару та запитати, де знаходяться найближчі сервісні центри, що обслуговують ремонт техніки відповідної торгової марки.

       Гарантійний ремонт техніки в терміни, зазначені виробниками продукції в технічній документації, сервісними центрами ( за відсутності механічних пошкоджень та правильності експлуатації ) проводиться безкоштовно.

 

       Нарікають споживачі і на якість послуг, при встановленні дверей та вікон, що здійснюють «заїзжі підприємці» з Полтави чи інших міст.

Тому, перш ніж заключити договір на виготовлення та установку продукції(дверей, вікон, меблів та ін.) слід уважно прочитати угоду, яку ви підписуєте (чим підтверджується якість продукції, умови оплати, та чи відповідає прізвише, ім’я та по- батькові виконавця з яким заключаєте договір з даними зазначеними в печатці, що скріплює договір.

    

     Також, слід уважно вивчати умови договору придбання товару чи послуги в кредит. Щоб потім не бідкатися, що вартість товару зросте в рази.Розірвати кредитний договір досить проблематично, головні установи банків знаходяться в Києві, Дніпропетровську, Полтаві чи інших обласних центрах.Умови кредитування різні, а деякі покупці, навіть не читаючи, підписують договір. Часто такі покупки здійснюються незадовго перед закриттям магазину, а на ранок ошукані власною недбалістю споживачі ідуть за допомогою щодо розірвання договору та дострокового погашення боргу за товар.

     Хочу застерегти споживачів, що при придбанні мобільних телефонів(смартфонів), планшетів, ноутбуків, іншої побутової техніки магазинами надаються додаткові послуги чи налаштування (встановлення програмного забезпечення, антивірусних програм, перенос телефонної книги, додаткове гарантійне обслуговування, страхування, послуга екстерного обміну чи інші), вартість яких в разі обміну товару не повертається.Крім цього, в разі скасування діяльності юридичної чи фізичної особи споживач не зможе скористатися послугою додаткового гарантійного обслуговування наданого магазином, а лише гарантійними зобов’язаннями виробника продукції.

  

 

 

Спеціаліст з питань захисту

прав споживачів                                                                             Л.Д.Тіхонова