Відповідно до статті 28 Закону України “Про захист прав споживачів” органи місцевого самоврядування мають право створювати при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів.  

З метою практичного захисту прав споживачів Гадяцького району, ефективного втілення державної політики у сфері захисту прав споживачів та дієвого контролю за якістю та безпекою продукції, товарів, послуг рішенням двадцять п’ятої сесії п’ятого скликання Гадяцької районної ради від 15 вересня 2010 року введено посаду спеціаліста 1 категорії з питань захисту прав споживачів.

Спеціаліст з питань захисту прав споживачів у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної ради України, Указами і розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, іншими нормативними документами, що регулюють діяльність у сфері захисту прав споживачів, рішеннями сесій районної ради.

Основними напрямками діяльності відділу управління майном Гадяцької районної ради в сфері захисту прав споживачів є: розгляд звернень громадян, надання консультацій та роз’яснень, проведення перевірок щодо дотримання законодавства про захист прав споживачів.

Основні види виявлених порушень - реалізація промислових та продовольчих товарів з закінченим терміном придатності до споживання; реалізація товарів без відповідних документів,   що посвідчують якість товару та його походження; відсутність відповідного маркування та цінників товарів.

Споживачам слід звернути увагу на те, що при купівлі товару чи послуги споживач має право вимагати від продавця надання розрахункового документу (товарний чи касовий чек, квитанція про оплату послуги), що підтверджує факт реалізації товару (надання послуги). Це надасть змогу, в разі виникнення претензій, звернутися з письмовою заявою та відповідним розрахунковим документом за усуненням порушених прав.                                        

В разі виникнення потреби щодо захисту прав споживачів, громадяни Гадяцького району мають право звертатися за допомогою:

до відділу управління майном Гадяцької районної ради (спеціаліст з питань захисту прав споживачів Тіхонова Лідія Дмитрівна) - м.Гадяч, вул. Гетьманська, 18, тел.(05354)3-33-29. E-mailvumgadyachrayrada@уаndex.ru;

до державної інспекції з питань захисту прав споживачів в Полтавській області – 36011, м.Полтава, вул.Пушкіна, 16, тел.(0532)565634. E-mailpolozps@ ukr.net;

за телефоном прямої гарячої лінії - 0800505122.

 

 

 

 

 

Зразок заяви - вимоги, що подається в разі виникнення претензій безпосередньо виробнику( продавцю) товарів.

 

                                                                       Директору магазину   ( або

                                                                       фізичній особі-підприємцю)

                                                                       _______________________    

                                                                       прізвище, ім’я, по-батькові

                                                                       Найменування магазину

                                                                       та його юридична адреса

                                                                         _______________________

                                                                       прізвище, ім’я, по-батькові заявника

                                                                       адреса,   телефон,

                                                                       паспорт   (серія, номер)

 

 

                                           Заява- вимога

 

Я придбав(ла) (дата придбання) в магазині (назва та його місцезнаходження товар (назва, модель,) за роздрібною ціною ___грн., про що свідчить копія товарного чеку (накладної, квитанції), гарантійний термін експлуатації (для промислових товарів)____місяців (відповідно до інструкції з користування або гарантійного талону).

В товарі (дата) були виявлені недоліки(перелік недоліків).

Прошу відповідно до статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів”:

1)безоплатно усунути недоліки у 14 денний термін, а в разі неможливості усунути недоліки у визначений законом термін, прошу повернути кошти або обміняти на аналогічний товар;

2) на період проведення безоплатного ремонту ( для товарів з гарантійним терміном обслуговування ) прошу надати з обмінного фонду аналогічний товар.

 

До заяви додаються :

копія розрахункового документу

копія гарантійного талону

 

 

 

 

Дата                                                                                              підпис

 

 

 

 

 

Зразок заяви до розгляду відділом управління майном

Гадяцької районної ради

 

                                                           Начальнику   відділу       управління

                                                           майном Гадяцької   районної   ради

                                                           Рябічіній І.Г.

                                                           _______________________________

                                                           прізвище, ім’я, по-батькові заявника

                                                           адреса     проживання,   телефон,

 

 

 

                                                Заява

 

Я, (прізвище, ім’я, та по-батькові заявника), придбав(ла) (дата придбання) в магазині ( назва та його місцезнаходження ) товар (назва, модель,) за роздрібною ціною ___грн., про що свідчить товарний чек (накладна, квитанція), гарантійний термін експлуатації (для промислових товарів)____місяців (відповідно до інструкції з користування або гарантійного талону).

В товарі (дата) були виявлені недоліки (перелік недоліків).

Прошу допомогти у проведенні безоплатного ремонту (обміну товару, поверненню коштів)

 

До заяви додаються :

копія розрахункового документу

копія гарантійного талону

 

 

 

 

Дата                                                                                                     підпис