Робота із зверненнями громадян в райдержадміністрації  проводиться на виконання  вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008  «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голів  обласної  та районної державних  адміністрацій, які  визначають основні пріоритетні  завдання щодо задоволення  законних прав та інтересів громадян на звернення.

Здійснено відповідні заходи зі створення належних умов прийому громадян, забезпечення  своєчасного та якісного розгляду  їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативного  вирішення порушених в них питань.

          26  лютого  2014 року та  30 липня   2014 року  на колегіях районної державної адміністрації   розглянуті питання  підсумків  роботи із зверненнями громадян за 2013 рік та І півріччя 2014 року, за підсумками прийняті  розпорядження  від 06.03.2014 № 76 та від 04.08.2014 № 339.  

  На виконання вимог вищезазначеного Указу Президента на 2014 рік в райдержадміністрації затверджено:

  - графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у райдержадміністраціях, структурних підрозділах райдержадміністрації;

  - графік особистого звітування керівників  структурних підрозділів райдержадміністрації, голів виконавчих комітетів міської та сільських рад з  питань роботи зі зверненнями громадян на  розширених  нарадах у голови райдержадміністрації;

  - графіки особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації;

  - графік проведення  „гарячої”  телефонної лінії.

Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії.                 

           Протягом 9 міс. 2014 року на розширених нарадах у голови райдержадміністрації  заслухано звіти  про роботу із зверненнями  громадян начальника відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, голів виконавчих комітетів  Веприцької, Бобрицької, Малопобиванської, Розбишівської, Качанівської, Петрівсько-Роменської, Великобудищанської, Плішивецької, Середняківської, Сватківської сільських рад, голову виконавчого комітету Гадяцької міської ради.      

          Забезпечується систематичне  висвітлення  в ЗМІ  графіків  особистих та виїзних прийомів громадян, прямих та «гарячих» телефонних ліній,

функціонування  телефону  „довіри” та телефону для осіб з обмеженими

фізичними можливостями.                  

На оперативно-розпорядчих нарадах у керівника апарату районної державної адміністрації  щоквартально розглядаються питання поліпшення роботи із зверненнями громадян. 

 З метою вирішення проблем, які турбують жителів району, проводиться моніторинг колективних звернень громадян і звернень, які надходять до органів влади вищого рівня, а також причин, що їх породжують.        

            За участю керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, голів місьсільвиконкомів 06.02.2014 проведено  засідання  «круглого столу» з  питання: ”Аналіз   звернень громадян до органів  влади вищого рівня та колективних звернень громадян, які надійшли на розгляд керівництва райдержадміністрації  за 2013 рік”. Визначені заходи щодо усунення недоліків і причин, які породжують колективні звернення громадян та звернення до  органів влади вищого рівня.

За звітний період проведено 9 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при районній  державній адміністрації та 9 днів контролю за розглядом  звернень громадян, де  розглядалися звернення громадян  до органів влади вищого рівня.

           Відповідно до графіка загальним відділом апарату райдержадміністрації здійснено перевірки з питань додержання чинного законодавства в роботі із  зверненнями громадян у відділі освіти, молоді та спорту; службі у справах дітей; управліннях економічного розвитку та інфраструктури; агропромислового розвитку, фінансовому управлінні, відділі містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства       та будівництва райдержадміністрації у виконавчих комітетах Веприцької, Бобрицької, Римарівської, Березоволуцької, Соснівської, Лисівської, Розбишівської, Качанівської, Малопобиванської, Петрівсько-Роменської, Великобудищанської, Плішивецької, Середняківської, Сватківської  сільських рад, Гадяцької міської ради.

На сайті райдержадміністрації  у розділі „Звернення громадян” розміщено  порядки проведення особистого та виїзного прийому громадян,

зразки написання заяв, скарг, пропозицій, графіки  особистих та виїзних прийомів громадян,  щомісячно розміщуються прямі телефонні лінії,

щоквартально - інформації про підсумки роботи із зверненнями громадян за звітний період.

          На виконання вимог  Закону України „Про безоплатну правову допомогу”  в райдержадміністрації функціонує громадська приймальня  з надання первинної правової  допомоги громадянам. До роботи громадської  приймальні залучаються структурні підрозділи райдержадміністрації, територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади. Протягом 9 міс  2014 року правова допомога надана 35 громадянам.   У вказаних зверненнях здебільшого

громадяни  порушували питання  комунального господарства, соціального захисту населення, землекористування.

 Всього за 9 місяців 2014 року на розгляд до керівництва районної державної адміністрації надійшло 209 звернень, що на 111 менше порівняно до відповідного періоду 2013 року (320).

            По прямій та «гарячій» телефонних лініях,  по  «телефону довіри» та  телефону для осіб з обмеженими фізичними можливостями звернулося 11  громадян.

 На виконання вимог статті 22 Закону України „Про звернення

громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та згідно із затвердженими графіками керівництвом  райдержадміністрації проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

Усього проведено 39 особистих та 38 виїзних  прийомів громадян, під

час яких надійшло  87 звернень громадян.  

Головою райдержадміністрації проведено 35 особистих прийомів, під час яких звернулися 52  жителя   району, в тому числі 17 виїзних  прийомів, за результатами проведення яких отримано звернення від 25 заявників. 

 Із загальної кількості  звернень громадян – 122 письмові, що на 34  менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року (156).

 Відповідно до Класифікатора звернень громадян звернення розподіляються: за формою надходження: поштою – 42%, на особистих прийомах – 42 %, через органи влади – 16 %; за ознакою надходження: первинні – 99 %, повторні – 1 %; за видами: заяви (клопотання) – 70 %,

скарги – 30 %; за статтю авторів звернень: чоловіча – 38 %, жіноча – 62 %; за суб’єктом:  індивідуальні - 92 %, колективні - 8 %,; за типом: листи – 58 %, усні – 42 %.

 Громадяни порушують різноманітні питання, що стосуються практично усіх сфер життя міста, району, суспільства, а не лише проблеми особистого характеру.

Найбільшу частку з усіх  питань, порушених у зверненнях, складають питання соціального захисту - 67 (31 %) – це надання матеріальної допомоги, перегляд розміру пенсії, виплата коштів дітям війни відповідно чинного законодавства; 41 (19%)- комунального господарства; 27 (13%) –з  питань аграрної політики (щодо розрахунку за здані в оренду земельні паї, щодо сприяння в виділенні земельних ділянок власникам паїв, вирішення питання

межового спору), 25 (12%)- з питань праці та заробітної плати. 

  Майже у 2 рази зменшилось надходження звернень з питань соціального захисту населення, праці і заробітної плати; транспорту і зв’язку. Майже на рівні відповідного  періоду минулого року надійшло звернень з питань аграрної політики, охорони здоров'я.

           Від органів державної влади  вищого рівня надійшло 33 звернення, що на 14 менше ніж  за  2013 року, в тому числі 23 звернення надійшло на урядову  гарячу телефонну  лінію. У загальній  кількості звернень частка звернень громадян до органів влади вищого  рівня складає  16 %.

До органів влади вищого рівня жителі району здебільшого  порушували питання соціального захисту (33%); аграрної політики (21%).

          Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій населення – інвалідів, ветеранів праці, дітей війни.

Відповідно до вимог статті 20 Закону України „Про звернення громадян” всі звернення розглянуті у встановлені терміни.       

          28 звернень вирішено позитивно (13%), 15 - надіслано за належністю (7%), 1- не підлягало розгляду, решті (165) надані аргументовані роз’яснення.

        

           Позитивно  вирішені звернення жителів м.Гадяча з питань комунального господарства:  ремонту покрівлі багатоквартирного будинку в по вул.Гетьманській,45, видалення високорослих дерев  по провул. Щорса,4, виділення земельної ділянки для будівництва гаража по вул. 50 років Жовтня; взяття на обслуговування жительки м.Гадяча та  влаштування дитини з багатодітної сім'ї з с.Рашівки до дошкільного навчального закладу.

          Для підтримки соціально-незахищених верств населення в районі діють  відповідні програми, протягом 9 міс.  2014 року з бюджету району виділено 8,2 тис.грн. для надання матеріальної допомоги малозабезпеченим жителям району. Матеріальну допомогу  отримали  22 громадянина.        

         На додатковому контролі до остаточного вирішення знаходиться  колективне звернення жителів с.Малі Будища щодо ремонту дороги. На вказане звернення дано попередню відповідь заявникам.

         Основними причинами звернень громадян є:
незадовільний стан житлово-комунального господарства міста, нестача бюджетних коштів та коштів житлово-комунальних установ на вирішення нагальних проблем цієї галузі, наявність заборгованості населення за ці послуги;  незгода мешканців з високими тарифами;
низький життєвий рівень громадян, які потребують підтримки та соціального захисту населення.        

          У середньому по району на кожну тисячу населення за 9 міс. 2014 року припадає 2,1 звернення громадян, проти 3,4 за відповідний період 2013 року.           

          Із розрахунку на 1 тис. населення найчастіше зверталися жителі сільських рад: Гречанівської (16), Рашівської (7,2), Середняківської (6,4), Малопобиванської (6,0), Сватківської (5,8), Плішивецької (5,7). Жодного

звернення не надійшло від жителів  Книшівської, Соснівської, Ціпківської сільських рад.

        Стан роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі  в районній державній адміністрації, здійснюються заходи організаційного, інформаційно-аналітичного характеру та регулярно проводиться аналіз забезпечення конституційних прав громадян на звернення.