Районною державною адміністрацією протягом 9 міс. 2018 року здійснювались заходи щодо забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян»  та організації виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ), відповідних розпоряджень голів облдержадміністрації та райдержадміністрації. На виконання вимог вищезазначеного Указу на 2018 рік в райдержадміністрації затверджено:

- річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації, сільвиконкомах;

  - графік особистого звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, голів виконавчих комітетів сільських рад з  питань роботи зі зверненнями громадян на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації;

  - графіки особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації;

  - графік проведення „гарячої” телефонної лінії.

Кожного місяця складається графік роботи постійно діючих прямих телефонних ліній.        

          Підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2017 рік, І півріччя 2018 року заслухано на засіданнях колегій райдержадміністрації 22.01.2018  та 30.07.2018. За результатами розгляду прийняті розпорядження голови райдержадміністрації від 02.02.2018 № 67 та від 01.08.2018 №480, які доведено  до структурних підрозділів райдержадміністрації та виконавчих комітетів сільських рад для організації відповідної роботи на місцях.

           Систематично проводиться аналіз та узагальнення звернень громадян для з'ясування причин, що їх породжують. Підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2017 рік, І квартал та І півріччя 2018 року   оприлюднені в на   веб-сайті райдержадміністрації. Забезпечується систематичне висвітлення графіків особистих та виїзних прийомів громадян, прямих та «гарячих» телефонних ліній, функціонування телефону „довіри” та телефону для осіб з обмеженими фізичними можливостями.

           Забезпечено звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрацій, виконкомів сільських рад про стан організації роботи зі зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності: протягом 9 міс. 2018 року на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації заслухано керівників відділу освіти, управління соціального захисту населення, управління агропромислового та економічного розвитку, служби у справах дітей райдержадміністрації, голів виконавчих комітетів Мартинівської, Вельбівської, Краснолуцької, Веприцької, Плішивецької,   Книшівської, Лисівської, Лютенської, Гречанівської, Харковецької, Соснівської, Римарівської, Великобудищанської, Рашівської, Біленченківської сільських рад.

         З метою сприяння громадянам у вирішенні  їх проблемних питань в райдержадміністрації проводяться засідання комісії з питань розгляду звернень громадян:        

 за звітний період проведено 9 засідань та 9 Днів контролю за розглядом  звернень громадян.

На оперативно-розпорядчих нарадах у керівника апарату районної державної адміністрації у січні, квітні, липні 2018 року розглядалися питання поліпшення роботи із зверненнями громадян.         

         Відповідно до затвердженого графіка здійснено перевірки дотримання вимог законодавства про звернення громадян у відділі освіти, управлінні соціального захисту населення, управлінні агропромислового та економічного розвитку, службі у справах дітей райдержадміністрації, у виконавчих комітетах Мартинівської, Вельбівської, Краснолуцької, Веприцької, Плішивецької,   Книшівської, Лисівської, Лютенської, Гречанівської, Харковецької, Соснівської, Римарівської, Великобудищанської, Рашівської, Біленченківської сільських рад. У ході перевірок надано методичну допомогу з удосконалення напрямку цієї роботи.

         На виконання вимог статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 керівництвом райдержадміністрації приділяється особлива увага проведенню особистих прийомів громадян: протягом звітного періоду проведено 110

особистих прийомів громадян, у т.ч. виїзних – 54. Головою райдержадміністрації проведено 43 особисті прийоми громадян, у тому числі

18 за місцем їх роботи та проживання.      

         З початку поточного року в райдержадміністрації проведено 27 прямих та 9 «гарячих» телефонних ліній зв’язку громадян з керівництвом райдержадміністрації, на які зателефонувало 9 жителів району.

           Всього протягом 9 міс. поточного року на розгляд до керівництва райдержадміністрації надійшло 323 звернення, що на 11,5 % менше у порівнянні з  аналогічним   показником минулого  року ( за 9 міс.2017 року – 365),  із них:  190– письмові звернення і  133 – подано громадянами на особистих прийомах. Від  вищих органів державної влади,  до яких звернулися жителі району, надійшло 101 звернення,  що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року менше на  20%.  Із зазначених звернень 95% надійшло до КБУ»Обласний контактний центр», решта - до обласної державної адміністрації.           У загальній кількості звернень громадян частка звернень до органів влади вищого рівня складає 31 %. У вказаних зверненнях громадяни здебільшого порушували питання призначення субсидії (57), екології (6), охорони здоров’я (5).

           Електронних звернень не надходило.

Серед  загальної  кількості  звернень     92,0% складають заяви (клопотання), 8 % – скарги.

           За територіальною ознакою найбільше звернень надійшло від жителів міста Гадяча (102, або 30 %).  З розрахунку на 1 тис.населення найбільше до органів влади усіх рівнів  зверталися жителі Гречанівської (24), Римарівської (22), Ціпківської (16,2), Бобрицької (10,4) сільських рад.

           Найменше – Сватківської (2,3), Великобудищанської (3,9), Веприцької (4,9), Лисівської (6).

           Надійшло 1 повторне звернення від жителя с.Римарівки щодо нераціонального використання приміщень сільської ради.

           Загальна кількість колективних звернень збільшилася на 80% і становить 9 одиниць ( за 9 міс.2017 року – 5). Вказані звернення надходили від жителів Вельбівської сільської ради щодо непогодження з розташуванням сміттєзвалища   на території сільської ради, від жителів Краснолуцької сільської ради щодо припинення використання сміттєзвалища в с.Хитці, від жителів с.Харківці з питання забезпечення автобусного сполучення. З урахуванням колективних звернень до райдержадміністрації звернулося 493 громадянина   (за 9 міс. 2017 року – 518).

Відповідно до Класифікатора звернень громадян звернення розподіляються так: за формою надходження: поштою – 28%, на особистих

прийомах – 41%, через органи влади – 31%, за ознакою надходження:

первинні – 98 %, дублетні - 1%; повторні-0,3%;масові -0,6 %; за видами: заяви (клопотання) – 92 %, скарги – 8%, за статтю авторів звернень:

чоловіча – 36 %, жіноча – 64%, за типом: листи – 59 %, усні – 41%, за суб’єктом: індивідуальні – 98%, колективні – 3%.            

           Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до

райдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема: за категоріями громадян – 204 звернень, а саме: від

учасників війни-2, інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 54,  ветеранів праці – 41, дітей війни – 97, членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 7, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 4;  за соціальним станом – від  пенсіонерів 194 звернення.

       Питома вага звернень від найменш соціально захищених категорій громадян склала 63 % від їх загальної кількості.

     Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, члени сімей військовослужбовців, які загинули в зоні проведення антитерористичної операції на сході України, військовослужбовців, які брали або беруть участь у проведенні антитерористичної операції на сході України, членів їх сімей, внутрішньо переміщених осіб, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших громадян які потребують соціального захисту і підтримки.

           У зверненнях громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом звітного періоду було порушено 327 питань різної тематики (за 9 міс. 2017 року – 370).  Найбільш актуальною групою питань протягом останніх років є питання соціального захисту.  Всього за 9 міс. 2018 року отримано  139  звернень цієї тематики, або  43 %  від загальної кількості питань (за 9 міс. 2018 року – 177, або 47,8%).  Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової  допомоги на лікування (46% від загальної кількості питань цієї тематики).

           Друге місце за актуальністю посіли питання комунального та дорожнього господарства – 30 (9%), що на 49% менше у порівнянні з аналогічним показником минулого року (9 міс. 2017 року – 58, або 15,6%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання нагальної необхідності у проведенні ремонтів доріг, незадовільного стану житлового фонду, якості житлово-комунальних послуг, а також благоустрою.

           На третьому місці за актуальністю  перебувають  питання аграрної політики – 16  (5%), кількість яких зменшилася у 3 рази у порівнянні з відповідним періодом минулого року (9 міс.  2017 року – 49, або 13,2%).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання: надання у властість земельних ділянок, виплати орендної плати за земельні частки

(паї), низьких закупівельних цін на молоко від громадської худоби.

         Всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, уважно розглядаються,  викладені в них факти ретельно перевіряються.    Загалом за

підсумками розгляду звернень позитивно вирішено 60, що становить 18% від загальної кількості звернень.  Переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» 6 звернень (2%), не

підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»  7 звернень (2 %). Переважній більшості заявників  (77%) надано

роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем.

           З метою підтримки жителів району, Програми соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями на 2013-2020 роки виділено адресну грошову допомогу   68 громадянам на загальну суму 190 тис. грн.

           Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі керівництва районної державної адміністрації і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання більш якісних послуг жителям району.